Challenges of preparing teachers for the pedagogical use of ICT
DOI:
https://doi.org/10.21664/2238-8869.2015v4i2.p265-276Abstract
In this paper we discuss the integration of information and communication technologies in the continuing education of teachers in order to prepare them for the educational use of these technologies and analyzes the challenges facing educators in view of the changes caused by technological advance in society, school and student profile.
Keywords: Technology; Society; Education; Continuing Education.
References
Costa FA 2013. In MEB Almeida, P Dias, BD Silva. (Org). Cenários de inovação par a educação na sociedade digital. Edições Loyola, São Paulo.
Ferreira NSC 2006 (org.). Formação continuada e gestão da educação. 2. ed. Cortez, São Paulo.
Gomez MV 2004. Educação em rede: uma visão emancipadora. Instituto Paulo Freire, São Paulo.
Libâneo JC 2008. Organização e gestão da escola: teoria e prática. 5. Ed. Revista e ampliada. MF Livros, Goiânia.
Moreira CE 2002. Formação continuada de professores: entre o improviso e a profissionalização. Insular, Florianópolis.
Ramos JLP 2013. In MEB Almeida, P Dias, BD Silva. (Org). Cenários de inovação par a educação na sociedade digital. Edições Loyola, São Paulo.
Santos GL (org.) 2003. Tecnologias na educação e formação de professores. Plano Editor, Brasília.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal offers immediate free access to its content, following the principle that providing free scientific knowledge to the public, we provides greater global democratization of knowledge.
As of the publication in the journal the authors have copyright and publication rights of their articles without restrictions.
The Revista Fronteiras: Journal of Social, Technological and Environmental Science follows the legal precepts of the Creative Commons - Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International.