THE INDIAN PROCESS IN HIGHER EDUCATION AND ITS CHALLENGES

Authors

  • Carninéia Maria de Araújo
  • Flavio Francisco Gomes Policarpo
  • Hayla Gonçalves
  • Jessica de Jesus Alves Pereira
  • Euzeanne Elias De Souza Rodrigues Universidade Estadual de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.29247/2358-260X.2019v6i1.p144-149

Abstract

In this article we will present a bibliographical basis of the journey of the indigenous people in education, focusing on enrollment in universities across Brazil, exposing the difficulties of their paths, the laws that guarantee these direct, the public agencies responsible for the length of legislation prioritizing the central west region . At the outset we will approach the historical context that directly influenced the affirmative actions of our constitution.

Author Biography

Euzeanne Elias De Souza Rodrigues, Universidade Estadual de Goiás

Possui graduação em História pela Universidade Estadual de Goiás (2006). Especialização em Metodologia do Ensino Fundamental pela Universidade Federal de Goiás ( 2009). Graduação em Pedagogia pela Universdade Estadual Vale do Acaraú (2013) Especialização em Psicopedagogia Institucional e Clínica - Faculdade Brasileira de Educação e Cultura (2013) é Mestranda em Educação, Linguagem e Tecnologias - (IELT/UEG) Atualmente é: Docente nos Cursos de Administração, História, Pedagogia, Sistemas de Informação na Universidade Estadual de Goiás - Unidade Goianésia e Professora da Prefeitura Municipal de Goianésia.

Published

2019-05-29

How to Cite

Araújo, C. M. de, Policarpo, F. F. G., Gonçalves, H., Pereira, J. de J. A., & Rodrigues, E. E. D. S. (2019). THE INDIAN PROCESS IN HIGHER EDUCATION AND ITS CHALLENGES. Científic@ - Multidisciplinary Journal, 6(1), 144–149. https://doi.org/10.29247/2358-260X.2019v6i1.p144-149

Issue

Section

Simpósio de Línguas Indígenas do Vale do São Patrício